Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
yortem.over-blog.com

מידע בנושא אנדומטריוזיס

כל אישה יודעת שכאבי מחזור הם כאבים חזקים שמקשים עלינו לבצע פעולות פשוטות ביום יום. הכאבים האלו יכולים להיות ממש חזקים, אבל במקרים מסוימים הכאבים האלו חריגים יותר מדי ויש לבצע אבחון שמא אולי מדבור בבעיה מורכבת יותר מאשר כאבי מחזור רגילים. ישנן מחלות או תופעות בריאותיות שמראות את סימנין בתקופת הווסת והמחזור. אחת ממחלות אלו היא אנדומטריוזיס.

אנדומטריוזיס היא מחלה קשה מאוד שמלווה את תקופת הווסת בכאבים עזים באזור האגן ובאזורים נוספים בבטן התחתונה. בנוסף לכך המחלה הזו יכולה להיות מלווה בתופעות לוואי נוספות כמו בעיות במערכת העיכול או בכאבים עזים בזמן מתן שתן. נשים רבות שלא מודעות למחלה יכולות לחשוב שאלו הכאבים הרגילים של המחזור או שאולי זה משהו חולף, אך כשמתברר שלא כך הדבר הן פונות מיד לאבחון מהסיבה הפשוטה - הכאבים קשים מנשוא.

האבחון של מחלת האנדומטריוזיס הוא אבחון פולשני שבו בודקים את המחלה מבפנים. המחלה נגרמת כתוצאה מתאים של רירית הרחם שיוצאים מהרחם וגורמים לבעיות קשות במערכת הרביה ולכן מחלה זו לעתים גורמת לאי פריון לצערנו הרב.

הטיפול ברפואה הסינית 

למרות התקדמות הרפואה, אין תרופה מוחלטת למחלה זו וכל מה שאפשר לעשות זה להקל על הכאבים הרבים שיש בזמן הוסת. הטיפול נעשה באמצעות הרפואה המערבית וניתן לשלב אותו ברפואה הסינית שמשתפרת כל הזמן ומוצאת טיפולים עתיקים ויעילים לצד טיפולים חדשניים שמוכחים על ידי מחקרים. הטיפול ברפואה הסינית נועד להקל על תופעות הלוואי של הטיפולים באנדומטריוזיס ועל הכאבים העזים שמחלה זו גורמת. 

הטיפולים יכולים להיות טיפולים שונים בהתאם לצורך ובהתאם לתת הסוג של המחלה. תתי הסוגים של המחלה נקבעים על ידי מומחה לרפואה סינית שמתמחה באנדומטריוזיס והוא ידע להתאים את הטיפול למטופלת באופן אישי. יש כאלו שיבצעו את הטיפול באמצעות דיקור סיני, תזונה נכונה או צמחי מרפא ויש כאלו שכמובן ישלבו את כולם או חלקם בהתאם לצורך.

 

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post